December 25, 2010

]Jalan-JaLAn CaRik Pot and UshA MakaNAn[

Assalamualaikum...Hi Guys,

Bersyukur kepada ALLAH S.W.T atas nikmat kehidupan yang diberikan dan selawat serta salam kepada junjungan besar Muhammad S.A.W...


Minggu Lepas aku and my frenz Azad (korang kenal x azad, x kenal jap ag aku kenalkan ek) pegi ke Center Development Unit (CDU) UTM and xnk panjangkan cerita Puan Nik iaitu salah seorang dari staf CDU mengarahkan kami untuk membantu CDU survey tempat untuk kem Team Building Career Fair yang kebetulan dicanangkan bakal di organisekan di Melaka...So aku dgn excitednye menjerit ingin memberikan bantuan (sure ke ek aku menjerit??huhu2)...


Hari Kejadian rancangan yang direncanakan aku & Azad suppose gerak dari UTM pukul 7..But, as usual atas2 sebab-sebab teknikal dan humanity reason maka kami terlewat 2 jam n gerak jam 9am...hik2 sori azad...aku paling lewat...huk2


Dalam perjalanan aku hanya membawa wang kertas berjumlah MYR 17.00 dan Azad plak MYR 15.00 and Azad mintak aku gna duit akusepanjang perjalanan supaya mudah nk claim blik dr CDU & pow CDU..hehe2 (muka jahat je gelak)So singgah di Pagoh mkn2 abih dh MYR 16.00...so total up duit tinggal MYR 16.00...then tanpa memikirkan tol di hadapan terus gerak je pegi Shell tuk tuang minyak then suddenly teringat nk kena bayar tol baru r teraba2 duit dlm poket...tepaksa r aku yang rajin neh patah balik dari Shell Pagoh n teros ke R n R tuk draw duit...huhu2 malangnya aku yg kena draw...:(

Destinasi Pertama: Kem Lambaian Danau, Kg Chinchin


                                                    Azad dalam toilet:wakakaka2
 
                                         One of the obstacle di Kem Lambaian Danau

                                           Tapak perkhemahan..wuts??khemah..huhu2

Tu r yg menjadi masalah,knape kena khemah untuk kem bina semangat??mcm lagi melemahkan jer...huk2 maka lepas tu kami pon terus beralih ke kem yang kedua.

Selepas menunaikan zohor dan Asar aku & azad singgah kejap dkt rumah aku..(yea3......)

4pm:Ismah Beach Resort, Pengkalan Balak

khemah yang disediakan terutama untuk organise hari keluarga anda!!!:)

kerusi memalaskan diri di tepi pantai...

selesa kot bilik dia (btol ker??padahal ngok kt luar jerk..huhu2)
Destinasi kedua kami ialah Ismah Beach Resort.Resort ini aku yang carik dkt website...http://www.ismahresort.com/ carik r ek..aku promote kot..bes woo resort neh...depan pantai pastu selesa kalau buat hari keluarga dkt sini...kos pon berbaloi r....:)

Destinasi ketiga:Kemunting Bech Resort, Pengkalan Balak

Destinasi kedua ni Azad yang pilih sbb kate dia dh 2,3 kali dtg pengkalan balak join program..huhu2 malu aku yg baru sekali dtg neh....segan jadik org melaka...tp xpe,aku bangga sbb ramai pelancong2 luar dtg ke melaka "melawat MELAKA bererti anda melawat MALAYSIA"..wah2,semangat aku..wee~~~~ ok continue2,now kt kemunting beach resort resort dia xd r teruk sngt ok jugak cuma dari aspek resort dia aku ngok mcm kurang selesa r...dari luar r,aku lupa amik gmbr & aku plak xleh masuk dlm ngok sbb crowd ramai kn..full house r katakan..ngah cristmas oliday kn...huhu2
http://dnelayanresort.wordpress.com/kemunting-beach-resort/ neh link tuk kemunting k guy's..ada masa pegi taw..like I said before,Melaka=Malaysia...hehe2

After siap survey sume,badan penat perut pon lapar minta diisi..n since makan bleh claim kn,maka kami pon memenuhi selera di Medan Ikan Bakar Sungai Linggi...bkn dkt Pernu taw....best!!!itu yang dapat digambarkan oleh perut kami setelah dkt sejam menuggu juadah disediakan..hehe2 apa yang kami order???nk taw kn??hehe2

1. Seretuk masak 3 rasa
2. Sayur Campur
3. Sotong Goreng Tepung

Macam skit kn??huhu2 yela nk order bnyk2 nanti Puan Nik tny neh survey tempat ker nk memenuhkan tempolok kami??haha2 mestilah 2,2 kn??haha2 alang2 dh bleh claim tue....then after that jama' maghrib n isya' before bertolak balik JB jam 10pm...

1230am:Sampai di UTM & x sampai 10 minit dlm bilik....krohhhh3.....(tido r tue gamaknya...) pnat bebenau kami..papepon thanks ti viva de love azad anugerah and CDU coz sposor perjalanan kami ini..huah3....selamat makan angin @ melaka taw kawan2....

No comments:

Post a Comment