April 25, 2011

~~rESpect ckit R!!!~~

Assalamualaikum...Hi Guys,

Bersyukur kepada ALLAH S.W.T atas nikmat kehidupan yang diberikan dan selawat serta salam kepada junjungan besar Muhammad S.A.W...

Aishkk....dah lAma betol  update blog neh...bukan apa memang malas nk menaip...ikotkan banyak je idea n celite yang mahu dikongsi dengan readers tapi atas kerana sifat malas+malas+malas+malas menyebabkan blog neh terbiar macam rumah berpuaka...huhu2

Tapi kan,this time aku sangat tertarik utk share dengan korang semua pasal term respect...Ada apa dengan respect???

RESPECT=HORMAT=BERADAB=SOPAN SANTUN=LEMAH LEMBUT=SIKAP POSITIF....

faham ??hehe2 maksudnya respect neh memang sifat positif yang lahir dari jiwa yang bagi aku kadang-kadang ikhlas and most of the time tak ikhla (jeng3...) 

Last week aku sebagai pelajar tahun akhir jurusan kejuruteraan petroleum di UTM penuh dengan adegan2 yang manis dan indah.Tapi kan ada satu adegan yang tak ingin aku lihat telah berlaku...Ada orang budak kelas aku neh (gender dirahsiakan),boleh dia makan dalam kelas...Dah r datang lewat,kelas last cubalah tunjuk komitmen ckit ini tidak datang hampir suku jam lewat (saja guna jam,nampok lambat giler datang sbb jam kn) bleh plak tengah lecturer bagi hint2 exam dia letak bekas biskut meri dia atas table chair then krupp,kraappp biskut meri dia depan lecturer....


Satu part yang macho,dia angkat tangan beb tanya soalan dengan bergaya dan hensemnya...Waahhhh,aku "respek" r orang gini dah r lmbt+mkn dlm kelas secara terbuka pastu dia tanya soalan beb sambil bekas biskut di atas meja...dari pandangan lecturer aku nampak dah dia  pandang membe aku tu tapi lebih ke arah biskut punya bekas maybe sebab biskut tu jauh lebih menarik perhatian kot dari dia...huh!!(pakej beb)

So now persoalan dari aku,apa keperluan dia makan dalam kelas??Aku taw mungkin dia  sempat breakfast atau maybe perasaan lapar yang tak dapat dibendung tapi korang bayangkan kalau korang kt depan as someone yang bagi lecture then ada student yang rilekss ja menguyah kt belakang,what's your feeling guys??kalo aku,*****, nk sikit biskut boleh??bior dia terasa then lepas neh dia bawak lagi biskut tue tapi tak mkn biskut tapi makan bekas biskut sebab terlalu 'taching'...(tue pon kalo beliau jenis yang ada perasaan r...bukan perasan otei!!)


Kesimpulan,tak payahla tunjuk hero dengan buat something yang buat orang akan hilang respek pada anda,kawan2 mungkin akan memuja anda atas gaya macho dan keberaniaan anda tapi ingt di mata lecturer (kalo aku lecturer tu),anda adalah pengecut yang sedang meniti puncak "pengulangan" sebab aku nk pastikan dia repeat and jumpa aku lagi next year and ngok dia berani tak lagi makan biskut dalam kelas aku....:) Respak r even anda ikhlas atau tidak (harapnya ikhlas r ek) kerana anda ingin dihormati??

 HORMATILAH ORANG VETERAN,KASIHI GOLONGAN REMAJA DAN SAYANGILAH ANAK KECIL.....


macam neh ker dia makan haritu??;p guesss it...kih3


p/s:Nk try kunyah biskut time exam..nk usha apa respond lecturer pada aku...:) kah3 

No comments:

Post a Comment