April 26, 2011

~~KeNAngAn UndErGraD~~

Assalamualaikum...Hi Guys,

Bersyukur kepada ALLAH S.W.T atas nikmat kehidupan yang diberikan dan selawat serta salam kepada junjungan besar Muhammad S.A.W...
Kehidupan sebagai pelajar universiti teknologi malaysia ternyata banyak mengajar aku erti kehidupan and mematangkan diri aku kadang-kadang tanpa aku sedari benda tu terjadi.disinilah aku menanam kejayaan, cinta, kasih, benci dan aku menjumpai permaisuri hati aku...kah3 jiwangs gilorrsss....
Tapi dalam banyak peristiwa aku lalui aku teringat zaman muda aku (mudakah ketika itu??huhu3) iaitu semester lepas (sem 1/tahun 4)ketika aku di kl untuk pembentangan peringkat antarabangsa sempena konvensyen university social resposibility yang dianjurkan di UTM bertempat di PWTC.

Hari pertama kami disana, on the way dari bilik penginapan ke PWTC dalam keadaan masing-masing tengah melayan perasaan tiba-tiba van UTM yang kami naiki dibrek mengejut.What happened??that's come from my mouth...rupa-rupanya ada seorang makcik telah pengsan di tengah jalan betul-betul kawasan tengah line kiri jalan.A few second semua tergamam dan dalam keadaan kami tergamam nobody out there was doing some action whether to show their macho or depict the sympathetic of malaysian as always mention.That's make us in the van take quick action to come out even we were actually at the third car in the line from front.

Betol ke aku dh angkat makcik tadi??gagah juga aku neh ek...:)


Just after kitorang datang then tolong angkat baru uncle yang memandu kereta betul-betul di hadapan makcik tu keluar and say to us "ha letaklah makcik tu dalam kereta uncle neh biar uncle yang hantar dia pergi hospital berdekatan"..Alright jawab kami dengan skema...sebaik semua setel and dh ada dalam van driver shout to us,"agak2 uncle tue betul ka hantar makcik tu g klinik??"..Everywone silent...huhu3 betul jugak.tapi pe,think poitive...:)

Tapi puas hati at least we all can make UTM proud of us sebab yang pertama datang bagi rescue adalah representative dari UTM....

lagi gambar adegan yang  tak lucah yer...sila tengok ek...:)

"apa yang penting???" - KERJASAMA.....:)

p/s:ujian dan dugaan dariNYA boleh datang dimana2,bersabarlah kerana di sebalik ujian tersebut adanya nikmat yang tidak terhitung insyaALLAH....:)

No comments:

Post a Comment